Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Ekim 2011 Cumartesi

Hac Yolu...

Babam içki içerdi önceleri. İçki içerken de Ali Ercan'ı eksik etmezdi mezesinde. Evet evet ilahi okuyan Ali Ercan. Zamanında eşini döven ve sonradan pişman olup Hak yolu gören, tevbe edip tüm kasetlerini toplatan Ali Ercan. İşte onda öğrendim haccı ilk defa. Torunuyla, daha 9-10 yaşlarındaki torunuyla hacca gidecekti ve gözlerinin içi gülüyordu. Sonra rahmetli anneannemde gördüm hac aşkını. 180 liralık yaşlılık maaşını senelerce biriktirmişti hac için. Ama nasip olmamış, vadesi yetmemiş, hacca gitme aşkını da anneme bırakmıştı.

Sonra dayımda yani annemin dayısında gördüm haccın ne olduğunu. İmamdı kendisi, daima kafilelerin başında giderdi. Üstelik tekin de durmaz Türk hacılara tek laf eden olsun dalardı. Evet evet dalardı. Hatta bi keresinde arap görevliyi dövmüş, sınırdışı edilmiş, Birleşik Arap Emirlikleri'ne yollanmış, Dubai'yi gezip görmüştü bile. Dahası eşi Arabistan'da tek başına kalmıştı. Komediydi vesselam.

Sonra bir arkadaşım oldu. Almanya'da yaşıyordu. Yaşı henüz yirmiydi ve hacca gitmek nasip olmuştu. Nasıl bir halet-i ruhiyyeydi o. Öyle anlatıyordu ki gidip görmüş gibi olmuş, oturduğum yerde ağlamıştım. Hatta Araplar üzerine tartışmıştık da en sonunda.

Aradan birkaç gün geçti. Babam nakliyeci olduğu için bir tarlaya patates yüklemeye gittik. Yükleyen işçiler arasında birisi vardı ki, gençliğimden utandırdı. Ben üniversite mezunuyum diye iş beğenmezken o kişi 62 yaşında hacca gidebilmek için çalışıyordu. Hem de basit bir işte değildi. Benim bile kaldırırken zorlandığım koca patates çuvallarını yüklüyordu.Hemen yanına gittim, bir ucundan tuttum, ve 4 saatte yükledik. Adam aldığı 30 lirayı hac parasına eklemiş, o sevinçle evinin yolunu tutmuştu. Bense ardında bu dünyada ne için yaşadığımı sorgulamaya başlamıştım. En ümitsiz bir anımda ve 23 yaşında, 62 yaşındaki amca kadar da dinç olamayacaksam boşa yaşıyorum dedim kendi kendime. İşte hac artık benim için mücadele demek. Umut demek. Yaşın kaç olursa olsun güç demek...

7 yorum:

Tazekahve dedi ki...

Hacım ben de şimdi kendimden utandım bu güzel yazını yeni okudum diye :/ Ama geç te olsa okudum ve seni çok takdir ettim. Seninle arkadaş olmakta yanılmadığımı anladım bu hassasiyetini öğrenince. Tabiki Rabbim sana da o yolu nasip edecektir hacım en kısa zamanda.Hem bak boşa mı hacım diyoruz sürekli birbirimize :)) Dualarımıza yeni bir madde ekliyoruz inş. Hac yolunu nasip etsin sağlıkla sıhhatle bize Mevla :) Amin...

Rafinha dedi ki...

Yorumun için teşekkür ederim bitanecik hacım benim. Dediğin gibi inşAllah hacım dememizin bir hikmeti olur da Allah bize de nasip eder...

Adsız dedi ki...

dünya işine dalıp da aslında birçok şeyi erteliyoruz..dikkatinizi çekmiştir, türkiye den giden hac kafileleri genelde belli biryaşın üstünde hatta geneli yaşlı.. niye bu? neden önceliklerimiz hep dünya adına ki?
Yaradan sağlıklı zamanımızda o güzel mekanı görmeyi nasip eder inşallah.. iyi günler

Rafinha dedi ki...

Çok haklısınız Vasfiye Hanım. Ancak işin kötü kısmı Hac alımlarında kota uygulamasının olması ve Diyanet İşleri Başkanlığı'nın da yaşlılara öncelik vermesi. Yani gençken gitmek bir hayli zor görünüyor. Yorumunuz için de ayrıca teşekkür ederim. Selametle...

Unknown dedi ki...

Hacc hayatın kendisi..yolculuk..hicretin kendisi..hicret,insanın kendisi.. her yolculuk kendimize vesselam..ben de umre yolculuğumu yazmak için başlamıştım bloga..nerelerden nerelere geldi..yol ve yolculuk uzadı gitti..hoş tespitleriniz var..katılmamak elde değil..vesselam. muhabbetle efendim.

Unknown dedi ki...

Çok duygulandım..
Rabbim tez zamanda nasip etsin inşAllah..
Dualarınızda bizleri de unutmayınız..

Rafinha dedi ki...

İçimize Yolculuk,
Umre vasıtasıyla olsa da görmek nasip olmuş.Sizin adınıza sevindim. Ve de mümkünse en kısa zamanda izlenimlerinizi okumak isterim

**ZEL**
En güzel hepimiz için "en güzelini" versin inşAllah. tşk ederim..